przez Martę Kilian

9 grudnia 2010

chaos?

Oto trzeci wiersz z wygranego konkursu.

***


Ktoś zaczarował ten świat
Zabija znowu niewinnych ściągając na siebie kajdany
Rzucił zły urok
Opuścił historię w milczeniu

Babka płacze
Umiera kolejne z jej dzieci urodzonych na wojnie
W bezlitosnym krzyku

I dziewczynka płacze cicho
Nie chce rozłąki między miłością a miłością
Cichej wojny wiary i ateizmu

A wszystko co pozostanie
To wspomnienia młodego serca
W czasie budowania przyszłości

Do wielu moich wierszy nie mam tytułów. Jakoś nie mam pomysłu, jak nazwać ten zlepek chaotycznych myśli. Tu o tym, tu o tamtym, a tam łączę to w całość. Całość bez jakiejkolwiek logiki, porządku i stabilności tworząca COŚ.



1 komentarz:

Maciej pisze...

Pierwsza strofa jest dla mnie- deizmem. Mam nadzieję, że tak nie myślałaś, pisząc, jak ja teraz.

Prześlij komentarz

Sztuka jest najgłupszą rzeczą jaką wymyślił człowiek , a skoro ją wymyślił, nie mogło jej być wcześniej. Wykreowana przez artystę na potrzebę artystów, całkowicie pozbawiona logiki. Decydują o niej gusta i guściki, na temat których się nie dyskutuje, a bez których sztuka nie ma żadnej wartości. Nikt nie jest w stanie ocenić jej sensu, bo nie istnieje. Są tylko artyści z niespełnionymi ambicjami uważający siebie za bóstwa, bo robią coś, co nikomu się nigdy nie przyda.